KHẢO SÁT VIỆC SỬ DỤNG CÁC NGUỒN TÀI NGUYÊN KỸ THUẬT SỐ CHO VIỆC TỰ HỌC NGOẠI NGỮ NGOÀI LỚP HỌC (INFORMAL LANGUAGE LEARNING) CỦA SINH VIÊN CHUYÊN NGÀNH TIẾNG ANH TẠI TRƯỜNG ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ, ĐẠI HỌC HUẾ

Các tác giả

  • Hoang Thi Hanh Nguyen Tác giả
  • Truong Bach Le Tác giả

Từ khóa:

Informal language learning, digital resources, English-major students

Tóm tắt

This study aimed at investigating English-major students’ experiences with the use of digital resources for their informal language learning (ILL) at a university in Vietnam. The data collection instruments included questionnaires, which were delivered online to 91 participants, and semi-structured interviews carried out with 12 of these participants. The results show that the students reported to frequently utilize a variety of digital resources for ILL, with online/offline dictionaries and translators, TV programs, YouTube videos, social networking, and language learning sites being the most commonly used. While the findings indicate that AI platforms were not widely used by English-major students due to their recent introduction, most interviewees expressed interest in these new platforms. In addition, the results reveal that students engaged in ILL within both extracurricular and extramural contexts, indicating flexibility in their usage of digital resources. Finally, some implications for EFL teachers and students were provided for optimal use of ILL digital resources.

Số lượng Tải xuống

Dữ liệu tải xuống chưa có sẵn.

Tải xuống

Đã Xuất bản

30.04.2024

Số

Chuyên mục

Tạp chí Khoa học Ngôn ngữ và Văn hoá

Cách trích dẫn

KHẢO SÁT VIỆC SỬ DỤNG CÁC NGUỒN TÀI NGUYÊN KỸ THUẬT SỐ CHO VIỆC TỰ HỌC NGOẠI NGỮ NGOÀI LỚP HỌC (INFORMAL LANGUAGE LEARNING) CỦA SINH VIÊN CHUYÊN NGÀNH TIẾNG ANH TẠI TRƯỜNG ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ, ĐẠI HỌC HUẾ. (2024). TẠP CHÍ KHOA HỌC NGÔN NGỮ VÀ VĂN HÓA, 8(1), 41-57. https://jilc.vn/index.php/jilc/article/view/5

Các bài báo tương tự

1-10 của 222

Bạn cũng có thể bắt đầu một tìm kiếm tương tự nâng cao cho bài báo này.