NGHIÊN CỨU TÁC ĐỘNG CỦA VIỆC TỰ ĐẶT CÂU HỎI VÀ NHẬN THỨC ĐỐI VỚI KHẢ NĂNG ĐỌC HIỂU CỦA SINH VIÊN NGÔN NGỮ ANH Ở BẬC ĐẠI HỌC

Các tác giả

  • Thi Ngoc Minh Thuy Tác giả
  • Thach Son Le Tác giả
  • Nguyen Thi Phuong Nam Tác giả

Từ khóa:

Self-questioning, reading comprehension, positive perception, pre-intermediate, EFL students

Tóm tắt

This study aimed to determine the effects of self-questioning on pre-intermediate EFL students’ reading comprehension and explore their perceptions of learning to read with self-questioning. A quasi-experimental design was carried out among two groups of sixty-eight Vietnamese pre-intermediate students over a nine-week reading course using self-questioning and teacher-posed questions. The research instruments used were pre-and-post tests for reading comprehension, writing, and a questionnaire consisting of 28 items. The results of the study showed that self-questioning had a positive effect on reading comprehension. Data from the pre-test and post-test indicated that there were significant differences between the self-questioning group and the teacher-posed questions group in reading comprehension, especially local comprehension and writing related to the reading passage. The data from the questionnaires also revealed that the students had a positive perception of learning with self-questioning. The study suggested that self-questioning should be employed to improve the reading comprehension of pre-intermediate EFL students.

Số lượng Tải xuống

Tải xuống

Đã Xuất bản

30.04.2024

Số

Chuyên mục

Tạp chí Khoa học Ngôn ngữ và Văn hoá

Cách trích dẫn

NGHIÊN CỨU TÁC ĐỘNG CỦA VIỆC TỰ ĐẶT CÂU HỎI VÀ NHẬN THỨC ĐỐI VỚI KHẢ NĂNG ĐỌC HIỂU CỦA SINH VIÊN NGÔN NGỮ ANH Ở BẬC ĐẠI HỌC. (2024). TẠP CHÍ KHOA HỌC NGÔN NGỮ VÀ VĂN HÓA, 8(1), 84-96. https://jilc.vn/index.php/jilc/article/view/8

Các bài báo tương tự

1-10 của 184

Bạn cũng có thể bắt đầu một tìm kiếm tương tự nâng cao cho bài báo này.